Szczegółowe dane komórki
Do zadań stanowiska należy:
1. Opracowywanie zmian projektów stałej organizacji ruchu dla dróg, przygotowywanie dokumentacji i załączników mapowych, dla potrzeb Zarządu Ruchem.
2. Współpraca w zakresie opiniowania projektów tymczasowej organizacji ruchu.
3. Współpraca i korespondencja w zakresie organizacji ruchu i jej bezpieczeństwa z innymi organami zarządzającymi ruchem.
4. Prowadzenie kontroli prawidłowości zastosowania i funkcjonowania stałego oznakowania poziomego i pionowego oraz zgodność z zatwierdzonoą organizacją ruchu i obowiązującymi przepisami.
5. Gromadzenie danych o wypadkach drogowych i opracowywanie analiz pod względem warunków Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (BRD).
6. Prowadzenie całokształtu spraw w zakresie pomiarów natężenia ruchu drogowego.
7. Wydawanie zezwoleń na przejazdy nienormatywne i inne związane z ograniczeniami tonażu na drogach.
8. Wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia.
9. Opiniowanie wniosków na wykorzystanie dróg powiatowych w sposób szczególny.
10. Prowadzenie spraw w zakresie przystanków przy drogach powiatowych.
11. Przygotowywanie zleceń na urządzenia bezpieczeństwa oraz oznakowanie pionowe i poziome dróg.
12. Bieżąca współpraca ze służbami zarządu dróg w zakresie przestrzegania warunków BRD.
13. Opracowywanie i aktualizacja ewidencji dróg i drogowych obiektów inżynierskich zgodnie z obowiązującymi przepisami - systemem elektronicznym oraz w wersji papierowej, kontrola zgodności w terenie.
14. nadzór nad terminowym wykonywaniem przeglądów dróg i obiektów inżynierskich, wynikających z przepisów prawa budowlanego.
15. Tworzenie i przechowywanie map techniczno-eksploatacyjnych systemem elektronicznym oraz udostępnianie ich zarządcy dróg wojewódzkich.
16. Obsługa programu EwMapa oraz aktualizacja przebiegu dróg w tym programie.
17. Współpraca w corocznym opracowywaniu raportu o stanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich.
18.Prowadzenie Rejestru Uzgodnień i Zajęć Pasa (RUZP IB), tworzenie formularzy wykorzystywanych w tym programie oraz aktualizowanie wykazu płatników umieszczających urządzenia w pasach drogowych - opłaty roczne, przygotowywanie pism przypominających o konieczności zapłaty.
19. współpraca z innymi Działami w zakresie prowadzonych spraw.
20. Prowadzenie spraw jako Inspektor ochrony danych (IOD), tj,. w szczególności:
a) informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy obowiązującego rozporządzenia oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie,
b) dawanie wskazówek administratorowi w przedmiocie wdrożenia odpowiednich i skutecznych środków technicznych, a także organizacyjnych mających zabezpieczyć dane osobowe,
c) monitorowanie przestrzegania rozporządzenia, innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia perosnelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty,
d) udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania,
e) współpraca z organem nadzorczym oraz pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach,
f)pełnienie roli punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą, we wszystkich kwestiach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz sprawach dotyczących przysługujących im uprawnień,
g) prowadzenie dokumentacji zgodnej z RODO.
Pracownicy
pokój nr 4